Twilight-idolerna skapade fullt kaos

Här kommer ett artikel från Aftonbladet om fan eventet i Stockholm! Helt sjukt ju! :o Folk som svimmade...


Fansen grät, vrålade och kollapsade när Stewart och Lautner kom till Sverige

Här är kaoset på Hovet i Stockholm.

Tårar, illvrål och kollapser.

– Det var helt galet,­ säger Benjamin­ Wahlgren, om när ”Twilight”-stjärnorna mötte fansen.


Alla ville ha en bit av Kristen Stewart, 20, och Taylor Lautner, 18.

9 000 fans fanns på plats på Hovet i går för att träffa stjärnorna. Många hade köat sen tidigt i morse.

Men trots att vakterna gav vatten till fansen kollapsade flera och fick hjälp av sjukvårdare och säkerhetspersonal för att ta sig ut.

– Det var väldigt jobbigt, jag fick klaustro­fobi, säger barnskådisen Benjamin Wahlgren, 12, som stod nära scenen men som backade när pressen blev för stor.

När stjärnorna till slut mötte fansen var trycket mot kravallstaketen enormt samtidigt som de 9 000 fansen skrek allt mer högljutt.

Och många av dem som inte lyckades få en autograf av stjärnorna brast ut i tårar.

 

Van vid skriken

Den korta intervju som hölls på scenen gick knappt att genomföra.

– Kan ni försöka dämpa er lite? vädjade Ulrika Eriksson som höll i intervjun till fansen.

Kristen Stewart och Taylor Lautner menade att de kraftiga reaktionerna var helt normala.

– Är de? Det här är helt galet, jag har aldrig varit med om något sånt här förut, svarar Ulrika Eriksson.

 

”Ingen aning”

Men när Taylor Lautner fick rollen som varulven Jacob Black i filmerna i ”Twilightsagan” hade han aldrig kunnat tro att reaktionerna skulle bli så starka.

– Jag hade ingen aning om att det skulle bli så här, säger han.

 

Safura stort fan

Fansen fick också se glimtar av den tredje filmen ”Eclipse” som har premiär den 30 juni. Bilderna på den barbröstade Taylor Lautner fick fansen att gå i extas.

– När fansen skriker att de älskar mig tar jag det inte personligt. De älskar Jacob och eftersom jag spelar honom tror de att det är mig de älskar, säger han.

Bland fansen fanns också Safura, 17, som tog hem femte platsen i Eurovision song contest med låten ”Drip drop”.

Hon var tagen av hysterin.

– Jag har aldrig hört sånt här skrikande förr. Det är verkligen galet, säger hon.

 


 

Absolut inget menat men det är typiskt svenska tjejer att skriva på armar och huvud med tuschpennor! xD

Text- & Bildkälla || Aftonbladet

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha, alltså jag var längst fram på scenen & det var två tjejer som svimmade men taylor & kris hade inte ens kommit då xD

2010-06-22 @ 14:54:23
URL: http://wiinkys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? :)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)


Har du en blogg?:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback





RSS 2.0