Läsar fråga: Varför spelar Rachelle inte i Eclipse?

Hejsan alla bloggläsare! Som ni vet så spelar inte Rachelle Lefevre Victoria i Eclipse. Utan det var Bryce Dallas Howard som tog över det jobbet.

Själv tyckte jag att Bryce var helt okej i filmen. Men för mig är Rachelle ändå den riktiga Vicotoria. Hon var den som fick Victoria att leva och hennes kattlika ansiktet är mer likt är Bryces.

Fick in en fråga från en läsare om varför Rachelle inte spelar i Eclipse. Synd att personen inte skrev sitt namn! I alla fall så här skrev hon:

Undrade bara om inte du kunde göra ett inlägg om varför de bytte Rachelle till Bryce. Jag har hört att det var för att Rachelle skulle spela in en annan film samtidigt, men vissa säger att det är fel :/

Då ska vi forska lite i det. Du har hört helt rätt!

Rachelle skulle börja spela in en ny film precis samma dag som Eclipse skulle börja spelas in. Men inspelningen av den filmen skulle bara vara i tio dagar, därför tyckte inte Rachelle att det skulle påvärka Eclipse inspelningen så mycket. Speciellt när hon inte behövdes just de dagarna. Därför valde Summit Entertainment att byta ut henne.


Så här sa Rachelle i ett intervju:

“I was fully committed to the ‘Twilight’ saga, and to the portrayal of Victoria,” Rachelle continued, explaining the turn of events that led to the casting change. “I turned down several other film opportunities and, in accordance with my contractual rights, accepted only roles that would involve very short shooting schedules. My commitment to ‘Barney’s Version’ is only ten days. Summit picked up my option for ‘Eclipse.’ Although the production schedule for ‘Eclipse’ is over three months long, Summit said they had a conflict during those ten days and would not accommodate me. Given the length of filming for ‘Eclipse,’ never did I fathom I would lose the role over a 10 day overlap. I was happy with my contract with Summit and was fully prepared to continue to honor it. Summit chose simply to recast the part.”

“I am greatly saddened that I will not get to complete my portrayal of Victoria for the ‘Twilight’ audience. This is a story, a theatrical journey and a character that I truly love and about which I am very passionate. I will be forever grateful to the fan support and loyalty I’ve received since being cast for this role, and I am hurt deeply by Summit’s surprising decision to move on without me. I wish the cast and crew of ‘Eclipse’ only the very best,” säger hon.


Därför skulle man kunna säga att det var Summit som sparkade ut Rachelle. Och anledningarna till det kan vara många. Tror faktiskt inte det att 10 dagar skulle ha gjort så himla mycket. Jag anklagar inte Summit för något, men det var ganska taskigt och orättvist gjort.

Jag hoppas att du har fått svar på din fråga om inte, då är det bara att skriva igen.

Textkällor || NewMoonMovie & AccessHollywood

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? :)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)


Har du en blogg?:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback





RSS 2.0